Aveti intrebari ? nu ezitati sa ne contactati

  • Seriozitate!
Vezi toate articolele

Noutati fiscale referitoare la somajul tehnic si alte facilitati fiscale

30 mai 2020

Angajatorii ai căror angajați au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020, mai precis de somaj tehnic pe perioada starii de urgenta sau de alerta, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, de decontarea unei părți din salariu, suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj, reprezentând 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut.

Pentru a putea beneficia de aceasta facilitate, angajatorii au obligația menținerii raporturilor de muncă până la data de 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri. Aceasta conditie nu se aplică si în cazul în care încetarea contractului de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului

Facilitatea fiscala de mai sus se aplică numai persoanelor care au avut o durată a suspendării a contractului individual de muncă, pentru somaj tehnic, de minimum 15 zile în perioada stării de urgență sau de alertă.

Angajatorii care au mai multe obiecte de activitate dintre care cel puțin unul se află sub incidența restricțiilor stabilite prin acte ale autorităților competente optează fie pentru aplicarea facilitatii privind decontarea a 41.5% din salariu, fie pentru continuarea somajului tehnic până la ridicarea acestor restricții. De exemplu: in cazul RESTAURANTELOR care au si terase – aceste societati pot reincepe activitatea pentru activitatea de la terasa, dar NU si pentru cea de la restaurant. Astfel ca un angajator care redeschide activitatea pentru terase, si recheama la munca, sa zicem 6 dintre cei 10 salariati, ceilalti 4 salariati care lucreaza la restaurant raman in somaj tehnic cu posibilitatea decontarii de catre stat a somajului tehnic, insa pentru cei 6 salariati rechemati la munca nu pot solicita decontarea a 41.5% din salariile lor.

Decontarea procentului de 41.5% din salariile respective se acordă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, în limita bugetului aprobat.

În vederea decontării sumelor aferente facilitatii fiscale mai sus amintite, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaților care beneficiază de prevederile prezentei ordonanțe de urgență și ulterior, începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice, la agențiile pentru ocuparea forței de muncă:

- o cerere semnată și datată de reprezentantul legal

- o declarație pe propria răspundere și

- lista persoanelor care beneficiază de această sumă, asumată de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, în termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Angajatorii își asumă răspunderea pentru corectitudinea și pentru veridicitatea datelor înscrise în documentele depuse.

Decontarea din bugetul asigurărilor pentru șomaj a sumelor solicitate se efectuează în termen de cel mult 10 zile de la data îndeplinirii de către angajatori, potrivit legii, a obligațiilor declarative și de plată aferente veniturilor din salarii și asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.

Plata sumelor solicitate se face prin virament în conturile deschise de angajatori la banca, după verificarea de către agențiile pentru ocuparea forței de muncă, a îndeplinirii condițiilor prevăzute de lege (contractul de munca sa fi fost suspendat pentru somaj tehnic, declaratia 112 sa fie depusa si plata efectuata de catre angajator a salariilor si contributiilor).

Articole & Noutati

28 iulie 2022
Impozitare contracte de munca part-time, de la 01.08.2022

Incepând cu data de 01.08.2022, pentru contractele de muncă cu timp parțial, când salariatul realizează venituri dintr-unul sau mai multe contracte de muncă cu timp parțial, iar valoarea salariului cumulat este mai mică decât valoarea unui salariul minim brut intreg, se calculează și se datorează la plată contribuția la asigurările sociale (pensii si sanatate) la […]

Mai multe detalii
2 octombrie 2021
Limita sponsorizari

Daca o firma doreste sa faca un contract de sponsorizare cu un ONG si sa beneficieze de scaderea din impozit a sumei sponsorizate, primul lucru pe care trebuie sa il faca este sa verifice daca acel ONG este inscris in Registrul Entitatilor si unitatilor de cult: https://www.anaf.ro/RegistrulEntitatilorUnitatilorCult/ Pentru microintreprinderi limita este de: 20% din impozitul […]

Mai multe detalii
8 mai 2021
DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE

Informare pe scurt: S-a introdus o noua obligativitate legala PENTRU ADMINISTRATORUL/ASOCIATII societatilor comerciale – si anume: depunerea DECLARATIEI PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE. Aceasta declaratie trebuie depusa in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare. Declaratia resprectiva se completeaza si se depune la ONRC insotita de o cerere. Amenda pentru nedepunerea in […]

Mai multe detalii

CONTABILITATE LA #SUPERLATIV

ACCES CONSULT CONTAB SRL
Str. Constantin Radulescu Motru nr 23, bloc 35, Scara 2, etaj 4, ap 52, interfon 52, sector 4, Bucuresti
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram