Aveti intrebari ? nu ezitati sa ne contactati

  • Seriozitate!
Vezi toate articolele

Bon fiscal

10 martie 2014

Obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 28 din 25 martie 1999, republicata si cu toate modificarile si completarile ulterioare.

La articolul 36 al H.G. nr. 479/2003 sunt prevazute masurile ce trebuie luate in situatia in care este necesara corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal. Astfel, utilizatorul casei de marcat are obligatia sa intocmeasca un dosar ce va cuprinde:

a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal (numai in cazul in care s-au inregistrat gresit anumite produse in casa de marcat si este necesara corectarea bonurilor de vanzare);
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Dosarul astfel intocmit va sta la baza inregistrarii corecte a operatiunii in contabilitate, justificand diferenta dintre suma ce apare pe bonul fiscal si suma diferita inregistrata sau stornarea integrala a sumei de pe bonul fiscal anulat.

Sesizare
Nr. … /data ....................
Subsemnata .................., CNP…………………….…….., angajata in functia de lucrator comercial la SC .................... SRL, activand la punctul de lucru situat in ................................ aduc la cunostinta departamentului financiar-contabil urmatoarele:
- in data de ................................., la ora ........................, am emis bonul fiscal nr. ...................... in valoare de .......................... (suma gresita) de lei;
- declar pe propria raspundere ca valoarea reala a vanzarii este de  ................... lei.


Data                                                               Semnatura

 

SESIZARE/nota explicativa,

 
            Subsemnata/ul ............................................, legitimat cu CI nr ....., seria...., angajat al societatii ............................,

            Va sesizez, prin prezenta, ca in data de ________ din greseala, am inregistrat pe casa de marcat :

 

N.C.

ARTICOL

CANTITATE

PRET INREGISTRAT ERONAT

PRET  CORECT

DIFERENTA  DE CORECTAT

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 

 Acest fapt a influentat valoarea reala a T.V.A.-ului, precum si  valorea incasarilor zilnice, asa cum rezulta din Z zilnic nr __/______________ .

            Atfel, bonul fiscal cu numarul ________, emis la data de ____________, ora _____________ este eronat. Valoarea corecta a Z-ului zilnic nr ......... din data de .............., este in valoare de ..............lei, din care:

-       ..................lei (val totala) cu TVA 24% ................... lei

-       .................lei (val totala) cu TVA 9% ..................... lei.

Va rog sa aprobati corectarea acestei operatiuni, pentru a se reflecta valoarea reala a T.V.A.-ului si a incasarilor zilnice.

 

       Data,                                                                                        Semnatura,

 

Pentru orice alte informatii si lamuriri suplimentare, nu ezitati sa ne contactati!

 

 

Articole & Noutati

28 iulie 2022
Impozitare contracte de munca part-time, de la 01.08.2022

Incepând cu data de 01.08.2022, pentru contractele de muncă cu timp parțial, când salariatul realizează venituri dintr-unul sau mai multe contracte de muncă cu timp parțial, iar valoarea salariului cumulat este mai mică decât valoarea unui salariul minim brut intreg, se calculează și se datorează la plată contribuția la asigurările sociale (pensii si sanatate) la […]

Mai multe detalii
2 octombrie 2021
Limita sponsorizari

Daca o firma doreste sa faca un contract de sponsorizare cu un ONG si sa beneficieze de scaderea din impozit a sumei sponsorizate, primul lucru pe care trebuie sa il faca este sa verifice daca acel ONG este inscris in Registrul Entitatilor si unitatilor de cult: https://www.anaf.ro/RegistrulEntitatilorUnitatilorCult/ Pentru microintreprinderi limita este de: 20% din impozitul […]

Mai multe detalii
8 mai 2021
DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE

Informare pe scurt: S-a introdus o noua obligativitate legala PENTRU ADMINISTRATORUL/ASOCIATII societatilor comerciale – si anume: depunerea DECLARATIEI PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE. Aceasta declaratie trebuie depusa in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare. Declaratia resprectiva se completeaza si se depune la ONRC insotita de o cerere. Amenda pentru nedepunerea in […]

Mai multe detalii

CONTABILITATE LA #SUPERLATIV

ACCES CONSULT CONTAB SRL
Str. Constantin Radulescu Motru nr 23, bloc 35, Scara 2, etaj 4, ap 52, interfon 52, sector 4, Bucuresti
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram