Aveti intrebari ? nu ezitati sa ne contactati

  • Seriozitate!
Vezi toate articolele

Infiintare PFA sau SRL ?

19 februarie 2016

Din punct de vedere al taxelor cel mai avantajos ar fi MICRO, chiar daca nu are nici un salariat.

Sa dezvoltam putin: ca PFA se va plati obligatoriu CAS (contributia la pensii) 10.5% sau 26.3% in functie de cum se opteaza, calculat la venitul net. Daca se opteaza pentru 10.5% - nu se va considera stagiu complet la pensii, deci nu va fi considerata vechime completa in munca. Inafara de 10,5 sau 26.3%, PFA/PFI/II/AF/CMI mai plateste obligatoriu sanatate 5.5% si impozit 16%, deci in total 32%, respectiv 47.8%!!!! Fata de 3% din vanzari, plus la sfarsitul anului 5% impozit pe dividende si 5.5% sanatate (din 2017, cota de 5.5% sanatate la dividende va fi obligatorie indiferent daca persoana respectiva are sau nu ctr de munca), deci 32% sau 47.8% fata de 3% din vanzari si 10.5% din profitul ramas.
In opinia noastra, ni se pare mai avantajos MICRO, din punct de vedere al impozitarii fata de PFA/PFI/II/AF/CMI. Plus ca impozitul pe MICRO incepand cu anul 2016 este diferentiat astfel:
- 3% pentru societatile care NU au nici un salariat,
- 2% pentru societatile care au un salariat cu norma intreaga (8 ore) si
- 1% pentru societatile care au 2 sau mai multi salariati cu norma intreaga.
- Ba mai mult, incepand cu 2016 pentru persoanele juridice române nou-înfiinţate, care au cel puţin un salariat şi sunt constituite pe o durată mai mare de 48 de luni, iar acţionarii/asociaţii lor nu au deţinut titluri de participare la alte persoane juridice (deci care nu au mai avut nici o alta firma niciodata), cota de impozitare este 1% pentru primele 24 de luni de la data înregistrării persoanei juridice române, potrivit legii. Cota de impozitare se aplică până la sfârşitul trimestrului în care se încheie perioada de 24 de luni
Principalul dezavantaj al SRL fata de CMI este acela ca banii incasati pot fi atribuiti dupa inchiderea primului an financiar si repartizati in dividende, insa se pot gasi solutii – prin efectuarea unor cheltuieli care au legatura cu obtinerea veniturilor respective.

Pentru mai multe detalii legate de acest subiect ar fi bine sa stabilim o intalnire la sediul nostru din Bdul Carol I nr 54 (zona Biserica Armeneasca).

Telefon 0766.319.913
 

Articole & Noutati

28 iulie 2022
Impozitare contracte de munca part-time, de la 01.08.2022

Incepând cu data de 01.08.2022, pentru contractele de muncă cu timp parțial, când salariatul realizează venituri dintr-unul sau mai multe contracte de muncă cu timp parțial, iar valoarea salariului cumulat este mai mică decât valoarea unui salariul minim brut intreg, se calculează și se datorează la plată contribuția la asigurările sociale (pensii si sanatate) la […]

Mai multe detalii
2 octombrie 2021
Limita sponsorizari

Daca o firma doreste sa faca un contract de sponsorizare cu un ONG si sa beneficieze de scaderea din impozit a sumei sponsorizate, primul lucru pe care trebuie sa il faca este sa verifice daca acel ONG este inscris in Registrul Entitatilor si unitatilor de cult: https://www.anaf.ro/RegistrulEntitatilorUnitatilorCult/ Pentru microintreprinderi limita este de: 20% din impozitul […]

Mai multe detalii
8 mai 2021
DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE

Informare pe scurt: S-a introdus o noua obligativitate legala PENTRU ADMINISTRATORUL/ASOCIATII societatilor comerciale – si anume: depunerea DECLARATIEI PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE. Aceasta declaratie trebuie depusa in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare. Declaratia resprectiva se completeaza si se depune la ONRC insotita de o cerere. Amenda pentru nedepunerea in […]

Mai multe detalii

CONTABILITATE LA #SUPERLATIV

ACCES CONSULT CONTAB SRL
Str. Constantin Radulescu Motru nr 23, bloc 35, Scara 2, etaj 4, ap 52, interfon 52, sector 4, Bucuresti
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram