In cazul reducerii sau suspendarii temporare a activitatii, angajatorii au, conform Codului Muncii un instrument numit "somaj tehnic". Pentru acesta sunt o serie de pasi de urmat si de documente de intocmit, pe care le prezentam mai jos:
1. Nota de fundamentare angajator in care se arata motivele care au stat la baza deciziei de suspendare CIM din initiativa angajatorului care reduce sau intrerupe temporar activitatea
2. Informare catre salariati cu privire la decizia de suspendare temporara a CIM
3. Emiterea deciziilor individuale de suspendare a CIM pt somaj tehnic
4. Transmiterea suspendarii contractelor in Revisal cel traziu in ziua anterioara datei suspendarii contractelor pentru somaj tehnic
Pentru recuperarea sumelor conform OUG 30 si 32/2020, documentele se depun in luna urmaroare pentru luna anterioara si acestea sunt:
Cerere semnata şi datata de reprezentantul legal
Declaratie pe propria raspundere
Lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului
Plata indemnizatiilor catre angajati se face in cel mult 3 zile de la incasarea banilor de la stat.
Declararea si plata impozitelor aferente indemnizatiei se face face pana la data de 25 ale lunii urmatoare incasarii de la stat.