Aveti intrebari ? nu ezitati sa ne contactati

  • Seriozitate!
Vezi toate articolele

Noutati fiscale referitoare la somajul tehnic si alte facilitati fiscale

30 mai 2020

Angajatorii ai căror angajați au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020, mai precis de somaj tehnic pe perioada starii de urgenta sau de alerta, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, de decontarea unei părți din salariu, suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj, reprezentând 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut.

Pentru a putea beneficia de aceasta facilitate, angajatorii au obligația menținerii raporturilor de muncă până la data de 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri. Aceasta conditie nu se aplică si în cazul în care încetarea contractului de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului

Facilitatea fiscala de mai sus se aplică numai persoanelor care au avut o durată a suspendării a contractului individual de muncă, pentru somaj tehnic, de minimum 15 zile în perioada stării de urgență sau de alertă.

Angajatorii care au mai multe obiecte de activitate dintre care cel puțin unul se află sub incidența restricțiilor stabilite prin acte ale autorităților competente optează fie pentru aplicarea facilitatii privind decontarea a 41.5% din salariu, fie pentru continuarea somajului tehnic până la ridicarea acestor restricții. De exemplu: in cazul RESTAURANTELOR care au si terase – aceste societati pot reincepe activitatea pentru activitatea de la terasa, dar NU si pentru cea de la restaurant. Astfel ca un angajator care redeschide activitatea pentru terase, si recheama la munca, sa zicem 6 dintre cei 10 salariati, ceilalti 4 salariati care lucreaza la restaurant raman in somaj tehnic cu posibilitatea decontarii de catre stat a somajului tehnic, insa pentru cei 6 salariati rechemati la munca nu pot solicita decontarea a 41.5% din salariile lor.

Decontarea procentului de 41.5% din salariile respective se acordă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, în limita bugetului aprobat.

În vederea decontării sumelor aferente facilitatii fiscale mai sus amintite, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaților care beneficiază de prevederile prezentei ordonanțe de urgență și ulterior, începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice, la agențiile pentru ocuparea forței de muncă:

- o cerere semnată și datată de reprezentantul legal

- o declarație pe propria răspundere și

- lista persoanelor care beneficiază de această sumă, asumată de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, în termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Angajatorii își asumă răspunderea pentru corectitudinea și pentru veridicitatea datelor înscrise în documentele depuse.

Decontarea din bugetul asigurărilor pentru șomaj a sumelor solicitate se efectuează în termen de cel mult 10 zile de la data îndeplinirii de către angajatori, potrivit legii, a obligațiilor declarative și de plată aferente veniturilor din salarii și asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.

Plata sumelor solicitate se face prin virament în conturile deschise de angajatori la banca, după verificarea de către agențiile pentru ocuparea forței de muncă, a îndeplinirii condițiilor prevăzute de lege (contractul de munca sa fi fost suspendat pentru somaj tehnic, declaratia 112 sa fie depusa si plata efectuata de catre angajator a salariilor si contributiilor).

Articole & Noutati

30 mai 2020
Facilitati fiscale privind angajarea persoanelor aflate in somaj

Angajatorii care în perioada 1 iunie 2020-31 decembrie 2020 încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, persoane în vârstă de peste 50 de ani ale căror raporturi de muncă au încetat din motive neimputabile lor, în perioada stării de urgență, înregistrați ca șomeri în evidența agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, primesc lunar, […]

Mai multe detalii
30 mai 2020
Noutati fiscale referitoare la somajul tehnic si alte facilitati fiscale

Angajatorii ai căror angajați au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020, mai precis de somaj tehnic pe perioada starii de urgenta sau de alerta, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, de decontarea unei părți din salariu, suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj, reprezentând 41,5% din […]

Mai multe detalii
10 aprilie 2020
Am obținut CERTIFICAT DE SITUATII DE URGENTA. Ce pot face cu el?

Certificatul de situatii de urgenta se foloseste in urmatoarele cazuri: - amânarea la plată pentru serviciile de utilități - electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice și de internet, a chiriei pentru imobilul cu destinație de sediu social și de sedii secundare, pe durata stării de urgență, de către întreprinderile mici și mijlocii care și-au întrerupt […]

Mai multe detalii

CONTABILITATE LA #SUPERLATIV

ACCES CONSULT CONTAB SRL / CENTRUL DE AFACERI BUCURESTI SUD, etaj 2
Sos. Oltenitei nr 105A, sector 4, Bucuresti / CUI: 30269761 / J40/6311/2012
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram