Aveti intrebari ? nu ezitati sa ne contactati

  • Seriozitate!
Vezi toate articolele

Pasi de urmat pentru somaj tehnic si decontarea sumelor conform OUG 30 SI 32/2020

6 aprilie 2020

In cazul reducerii sau suspendarii temporare a activitatii, angajatorii au, conform Codului Muncii un instrument numit "somaj tehnic". Pentru acesta sunt o serie de pasi de urmat si de documente de intocmit, pe care le prezentam mai jos:

1.    Nota de fundamentare angajator in care se arata motivele care au stat la baza deciziei de suspendare CIM din initiativa angajatorului care reduce sau intrerupe temporar activitatea

2.    Informare catre salariati cu privire la decizia de suspendare temporara a CIM

3.    Emiterea deciziilor individuale de suspendare a CIM  pt somaj tehnic

4.    Transmiterea suspendarii contractelor in Revisal cel traziu in ziua anterioara datei suspendarii contractelor pentru somaj tehnic

Pentru recuperarea sumelor conform OUG 30 si 32/2020, documentele se depun in luna urmaroare pentru luna anterioara si acestea sunt:

    Cerere semnata şi datata de reprezentantul legal
    Declaratie pe propria raspundere
    Lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului

Plata indemnizatiilor catre angajati se face in cel mult 3 zile de la incasarea banilor de la stat.

Declararea si plata impozitelor aferente indemnizatiei se face face pana la data de 25 ale lunii urmatoare incasarii de la stat.

 

Articole & Noutati

30 mai 2020
Facilitati fiscale privind angajarea persoanelor aflate in somaj

Angajatorii care în perioada 1 iunie 2020-31 decembrie 2020 încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, cu normă întreagă, persoane în vârstă de peste 50 de ani ale căror raporturi de muncă au încetat din motive neimputabile lor, în perioada stării de urgență, înregistrați ca șomeri în evidența agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, primesc lunar, […]

Mai multe detalii
30 mai 2020
Noutati fiscale referitoare la somajul tehnic si alte facilitati fiscale

Angajatorii ai căror angajați au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020, mai precis de somaj tehnic pe perioada starii de urgenta sau de alerta, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, de decontarea unei părți din salariu, suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj, reprezentând 41,5% din […]

Mai multe detalii
10 aprilie 2020
Am obținut CERTIFICAT DE SITUATII DE URGENTA. Ce pot face cu el?

Certificatul de situatii de urgenta se foloseste in urmatoarele cazuri: - amânarea la plată pentru serviciile de utilități - electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice și de internet, a chiriei pentru imobilul cu destinație de sediu social și de sedii secundare, pe durata stării de urgență, de către întreprinderile mici și mijlocii care și-au întrerupt […]

Mai multe detalii

CONTABILITATE LA #SUPERLATIV

ACCES CONSULT CONTAB SRL / CENTRUL DE AFACERI BUCURESTI SUD, etaj 2
Sos. Oltenitei nr 105A, sector 4, Bucuresti / CUI: 30269761 / J40/6311/2012
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram