Aveti intrebari ? nu ezitati sa ne contactati

  • Seriozitate!
Vezi toate articolele

Raportarea ABSENTELOR in REVISAL

1 februarie 2018

Codul Fiscal spune ca CAS si sanatate se platesc la salariul minim pe economie indiferent de cate zile lucrate sunt. Pentru a plati, insa, CAS si sanatate la nr de zile lucrate, zilele de absente nemotivate si zilele de concediu fara plata TREBUIESC raportate ITM, in REVISAL,  ca "suspendare contract".

Raportarea concediului fara plata sau a ABSENTELOR, se face cf HG 905/2017 astfel:

Art. 3. — (1) Registrul se întocmeşte în formă electronică.

(2) Angajatorii prevăzuţi la art. 1 completează registrul în ordinea angajării persoanelor, cu următoarele date, fără a avea caracter limitativ: .......

o) perioada, cauzele de suspendare şi data încetării suspendării contractului individual de muncă, cu excepţia cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale;

Art. 4. — (1) Transmiterea registrului către inspectoratul teritorial de muncă, cu datele prevăzute la art. 3 alin. (2), se face după cum urmează:

e) datele prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. o) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei suspendării/datei încetării suspendării, cu excepţia situaţiei absenţelor nemotivate când transmiterea în registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării;

Cu alte cuvinte: pentru Concediu Fara Plata – trebuie sa existe cerere facuta de salariat si aprobata – aceasta transmitandu-se in REVISAL cu cel putin 1 zi inainte; iar ABSENTELE se transmit in REVISAL (la ITM) in termen de 3 zile lucratoare. Asta inseamna ca dumneavoastra sa tineti legatura, din cursul lunii, cu departamentul de contabilitate sau resurse umane si sa comunicati in timp util cand absenteaza salariatii – ca sa se poata face transmiterea la ITM si astfel sa platiti sanatatea si CAS la zilele efectiv lucrate, in caz contrar se calculeaza la 1900 lei (salariul minim pe economie valabil la 01 ianuarie 2018)

Articole & Noutati

28 iulie 2022
Impozitare contracte de munca part-time, de la 01.08.2022

Incepând cu data de 01.08.2022, pentru contractele de muncă cu timp parțial, când salariatul realizează venituri dintr-unul sau mai multe contracte de muncă cu timp parțial, iar valoarea salariului cumulat este mai mică decât valoarea unui salariul minim brut intreg, se calculează și se datorează la plată contribuția la asigurările sociale (pensii si sanatate) la […]

Mai multe detalii
2 octombrie 2021
Limita sponsorizari

Daca o firma doreste sa faca un contract de sponsorizare cu un ONG si sa beneficieze de scaderea din impozit a sumei sponsorizate, primul lucru pe care trebuie sa il faca este sa verifice daca acel ONG este inscris in Registrul Entitatilor si unitatilor de cult: https://www.anaf.ro/RegistrulEntitatilorUnitatilorCult/ Pentru microintreprinderi limita este de: 20% din impozitul […]

Mai multe detalii
8 mai 2021
DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE

Informare pe scurt: S-a introdus o noua obligativitate legala PENTRU ADMINISTRATORUL/ASOCIATII societatilor comerciale – si anume: depunerea DECLARATIEI PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE. Aceasta declaratie trebuie depusa in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare. Declaratia resprectiva se completeaza si se depune la ONRC insotita de o cerere. Amenda pentru nedepunerea in […]

Mai multe detalii

CONTABILITATE LA #SUPERLATIV

ACCES CONSULT CONTAB SRL
Str. Constantin Radulescu Motru nr 23, bloc 35, Scara 2, etaj 4, ap 52, interfon 52, sector 4, Bucuresti
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram