Aveti intrebari ? nu ezitati sa ne contactati

  • Seriozitate!
Vezi toate articolele

SOMAJ TEHNIC 2020

21 martie 2020

Conform Ordonanței militare nr. 1/2020 privind unele măsuri de primă urgență care privesc aglomerările de persoane și circulația transfrontalieră a unor bunuri:

- Se suspendă activitatea de servire și consum al produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spațiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locației; Este permisă organizarea, de către entitățile prevăzute la alin. (1), a activităților de comercializare a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, care nu presupun rămânerea clienților în spațiile destinate acestui scop, precum cele de tip "drive-in", "room-service" sau livrare la client.

- Se suspendă toate activitățile culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear și de îngrijire personală, realizate în spații închise.

- Pe perioada starii de urgenta se mentin inchise toate institutiile de invatamant private.

REGLEMENTARI PENTRU ACORDAREA INDEMNIZATIEI DE SOMAJ TEHNIC CONFORM OUG 30/21.03.2020

Somajul tehnic se acorda pt contractele de munca suspendate conform art. 52 alin 1 lit c din Codul Muncii, adica - in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare. Cunatumul indemnizatiei de somaj tehnic este de 75% din salariul de baza, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut pe economie.

Indemnizatia aferenta somajului tehnic este supusa impozitarii astfel: impozit 10%, CAS(pensii) 25%, contributia la sanatate 10%. NU se plateste CAM pentru somaj tehnic. Retinerea si plata taxelor se face de catre angajator din indemnizatiile incasate din Bugetul Asigurarilor pentru Somaj. In concluzie mai intai se vor incasa sumele de la Bugetul Asigurarilor pentru Somaj, se va face retinere la sursa si apoi se va face plata sumelor nete catre salariati. (la sfarsitul acestei prezentari veti avea un model de calcul indemnizatie de somaj tehnic)

Pe scurt vor fi doua categorii de salariati care vor putea beneficia de somaj tehnic pe perioada starii de urgenta:

1.    Salariatii societatilor care isi intrerup total sau partial activitatea pe perioada starii de urgenta – in mare parte salariatii societatilor din activitatile mentionate mai sus prin Ordonanta militara 1/2020. Aceste societati vor trebui sa obtina certificatul de situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri. Somajul tehnic se va suporta din Bugetul Asigurarilor de Somaj pentru TOTI salariatii acestor societati.

Deocamdata nu este reglementata obtinerea acestui Certificat, insa ii asiguram pe clientii nostri ca ii vom sprijini in obtinerea lui. Vom reveni cu informatii despre obtinerea certificatului de situatii de urgenta de indata ce acestea vor fi publicate.

 

2.    Cea de a doua categorie de salariati care vor putea beneficia de somajul tehnic suportat de stat sunt salariatii societatilor care reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizației prevăzute la alin. (1) pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

In acest caz pentru plata indemnizatie de somaj tehnic, angajatorii vor depune o declaratie pe proprie raspundere in care vor declara ca incasarile din luna anterioara depunerii declaratiei sunt mai mici cu cel putin 25% decat media incasarilor din perioada ianuarie-februarie a acestui an si ca nu au capacitatea financiara pentru plata tuturor salariatilor.

In ambele situatii de mai sus, Cererea pentru acordarea indemnizatiilor, semnata si asumata de reprezentantul legal al societatii, se depune electronic la Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Municipiului Bucuresti insotita de urmatoarele documente:

a)    Certificatul de situatie de urgenta pentru prima categorie de salariati/societati (vezi pct 1) SAU declaratia pe proprie raspundere, pentru cea de a doua situatie prezentata (vezi pct 2)

b)    Lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie.

 

Documentele de mai sus se vor depune in luna curenta pentru luna anterioara EXCLUSIV prin posta electronica catre Agentia de Somaj, iar banii se vor vira in 30 zile de la data depunerii.

 

Exemple de calcul indemnizatie somaj*:

-      Daca salariul de baza este 2230lei=>75%*2230=1.673 lei decontat/luna BRUT => salariatul primeste NET (in mana) 979 lei

-      Daca salariul de baza este 2350lei=>75%*2350=1.763 lei decontat/luna BRUT=> salariatul primeste NET (in mana) 1.031 lei

-      Daca salariul de baza este 3000lei=>75%*3000=2.250 lei decontat/luna BRUT=> salariatul primeste NET (in mana) 1.316 lei. Sumele sunt calculate fara facilitatile de constructii aici. Pentru ca daca venitul realizat va fi sub 3000 lei, nu cred ca se vor aplica facilitatile de constructii.

ATENTIE: indemnizatia de somaj tejnic este limitata la 75% din salariul mediu pe economie, adica 5429*75% = 4072 lei brut si net (in mana) rezultand 2.382 lei.

*exemplele de calcul prezentate sunt orientative

 

ALTE MĂSURI ECONOMICE, PREZENTATE ÎN OUG 29/2020

·         Nu se datoreaza penalitati si nu sunt considerate obligatii restante toate obligatiile ce sunt scadente incepand cu intrarea in vigoare a OUG, adica si termen de 25.03., plus inca 30 zile dupa incetarea acesteia.

 

·         Suspendarea masurilor de executare silita de catre organul fiscal si tertii popriti pe perioada starii de urgenta, plus inca 30 zile dupa incetarea acesteia.

 

·         Firmele care si-au intrerupt total sau partial activitatea si detin certificatul de situatie de urgenta emis de Ministerul Economiei, beneficiaza de amanare la plata pentru serviciile de utilitati si chirie pentru sediul social si sediile secundare, la renegocierea contractelor sau in orice relatii cu alti operatori economici, in relatiile cu institutiile financiar bancare/ leasing sau institutii publice.

 

·         Se amana taxele locale cu termen 31.03.2020 pana in 30.06.2020.

 

·         Se acorda credite cu dobanda 0 pana in 31.12.2021 pt IMM-uri pt capital de lucru (si garantie de la stat 80%). Se vor acorda in baza balantelor si/sau a situatiilor financiare.
Conditiile extinse se gasesc in OUG 29/21.03.2020 - cititi textul din Monitorul Oficial nr 230/21.03.2020 si discutati cu bancile dvs, pe masura ce se vor implementa.

 

·         Sunt mentionate profesiile de interes public: notar public, avocat, executor judecatoresc, medici de familie, medici stomatologi. Urmeaza HG pentru stabilirea criteriilor de functionare. Acestora NU li se aplica beneficiile de asistenta sociala.

 

Se modifica si normele de acordare a concediilor medicale, in sensul ca pentru urgente medicale si COVID nu se mai cere stagiu minim de cotizare, si se pot da si peste 91 zile

Articole & Noutati

28 iulie 2022
Impozitare contracte de munca part-time, de la 01.08.2022

Incepând cu data de 01.08.2022, pentru contractele de muncă cu timp parțial, când salariatul realizează venituri dintr-unul sau mai multe contracte de muncă cu timp parțial, iar valoarea salariului cumulat este mai mică decât valoarea unui salariul minim brut intreg, se calculează și se datorează la plată contribuția la asigurările sociale (pensii si sanatate) la […]

Mai multe detalii
2 octombrie 2021
Limita sponsorizari

Daca o firma doreste sa faca un contract de sponsorizare cu un ONG si sa beneficieze de scaderea din impozit a sumei sponsorizate, primul lucru pe care trebuie sa il faca este sa verifice daca acel ONG este inscris in Registrul Entitatilor si unitatilor de cult: https://www.anaf.ro/RegistrulEntitatilorUnitatilorCult/ Pentru microintreprinderi limita este de: 20% din impozitul […]

Mai multe detalii
8 mai 2021
DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE

Informare pe scurt: S-a introdus o noua obligativitate legala PENTRU ADMINISTRATORUL/ASOCIATII societatilor comerciale – si anume: depunerea DECLARATIEI PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE. Aceasta declaratie trebuie depusa in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare. Declaratia resprectiva se completeaza si se depune la ONRC insotita de o cerere. Amenda pentru nedepunerea in […]

Mai multe detalii

CONTABILITATE LA #SUPERLATIV

ACCES CONSULT CONTAB SRL
Str. Constantin Radulescu Motru nr 23, bloc 35, Scara 2, etaj 4, ap 52, interfon 52, sector 4, Bucuresti
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram