Aveti intrebari ? nu ezitati sa ne contactati

  • Seriozitate!
Vezi toate articolele

Vanzarea prin curier

24 septembrie 2014

Proceduri de lucru in cazul unei societati care vinde produse pe care le trimite clientilor persoane fizice si juridice prin firma de curierat/posta.

 

- vanzare catre persoane fizice (banii se primesc in numerar, cu mandat postal, de exemplu dupa 3 zile de la emiterea facturii si trimiterea produselor).

- vanzarea catre persoane fizice (banii se primesc de la firma de curierat in contul curent - virament bancar)

- vanzarea catre persoane juridice pentru se primesc banii in numerar peste 2 zile de la firma de curierat care pune la dispozitie o chitanta pe numele clientului

Ca regula generala, in cazul vanzarilor de bunuri in sistem curierat, societatea vanzatoare NU emite chitante catre clienti concomitent cu emiterea facturilor intrucat chitantele se elibereaza doar de catre cei care incaseaza numerarul si numai la momentul incasarii efective.

Prin urmare, la incasarea numerarului de la client (indiferent ca este persoana fizica sau persoana juridica) firma de curierat emite in nume propriu un formular adaptat de chitanta intitulat "chitanta-ramburs cont colector", in care va mentiona in mod specific la rubrica "explicatii" din formular "ramburs la factura …. pentru expeditorul ….".


Ulterior, pentru decontarea sumelor incasate de la clienti prin intermediul firmei de curierat se va emite o factura de decontare
 (cu o lista anexata a clientilor si sumelor achitate prin sistemul ramburs), cu mentiunea ca factura nu este obligatorie, ci optionala, asa cum se specifica si la pct. 19 alin. 5 lit. b din Normele metodologice date in aplicarea art. 137 alin. 3 lit. e din Codul fiscal. Intocmirea documentelor pentru incasarea propriu-zisa a sumelor inscrise in factura de decontare se realizeaza in functie de modalitatea de incasare, respectiv chitanta (pentru numerar) sau extras de cont si ordin de plata (pentru virament bancar).

In situatia in care contravaloarea marfii este ridicata direct in numerar de la oficiul postal, pentru inregistrarea in registrul de casa se va utiliza documentul eliberat de posta sau, in lipsa acestuia, o dispozitie de incasare catre casierie.

 

Articole & Noutati

28 iulie 2022
Impozitare contracte de munca part-time, de la 01.08.2022

Incepând cu data de 01.08.2022, pentru contractele de muncă cu timp parțial, când salariatul realizează venituri dintr-unul sau mai multe contracte de muncă cu timp parțial, iar valoarea salariului cumulat este mai mică decât valoarea unui salariul minim brut intreg, se calculează și se datorează la plată contribuția la asigurările sociale (pensii si sanatate) la […]

Mai multe detalii
2 octombrie 2021
Limita sponsorizari

Daca o firma doreste sa faca un contract de sponsorizare cu un ONG si sa beneficieze de scaderea din impozit a sumei sponsorizate, primul lucru pe care trebuie sa il faca este sa verifice daca acel ONG este inscris in Registrul Entitatilor si unitatilor de cult: https://www.anaf.ro/RegistrulEntitatilorUnitatilorCult/ Pentru microintreprinderi limita este de: 20% din impozitul […]

Mai multe detalii
8 mai 2021
DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE

Informare pe scurt: S-a introdus o noua obligativitate legala PENTRU ADMINISTRATORUL/ASOCIATII societatilor comerciale – si anume: depunerea DECLARATIEI PRIVIND BENEFICIARUL REAL AL PERSOANEI JURIDICE. Aceasta declaratie trebuie depusa in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare. Declaratia resprectiva se completeaza si se depune la ONRC insotita de o cerere. Amenda pentru nedepunerea in […]

Mai multe detalii

CONTABILITATE LA #SUPERLATIV

ACCES CONSULT CONTAB SRL
Str. Constantin Radulescu Motru nr 23, bloc 35, Scara 2, etaj 4, ap 52, interfon 52, sector 4, Bucuresti
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram